سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهاجرت از طریق دوره لوله کشی آوسبیلدونگ در آلمان

 

 

یکی از مهمترین و امیدوارکننده ترین مشاغلی که بازار کار آلمان به آن نیاز دارد، لوله کشی است. لوله کش ها (به آلمانی   : Der Klempner یا Die Klempnerin) می توانند از طریقآوسبیلدونگ  (Ausbildung) با انجام کارهایی مانند نصب لوله در سازه ساختمان یا اتصال ناودان ها و ورق های فلزی وارد بازار کار کشور شوند. دوره لوله کشی Ausbildung یک دوره آموزشی کارآموزی و تئوری است که علاوه بر یادگیری عملی کار لوله کشی، حقوقی ناچیز اما ماهانه به دانشجویان می پردازد.

دوره Ausbildung در لوله کشی آلمانی معمولاً بین 2 تا 3.5 سال طول می کشد و دانشجویان پس از گذراندن می توانند مستقیماً وارد بازار کار کشور شوند. شرایط ورود به دوره شامل ارائه رزومه، گواهی فارغ التحصیلی از دبیرستان از جمله مدارک لازم برای ترجمه مدرک تحصیلی و مدرک زبان آلمانی B2 می باشد که می توانید از یک دارالترجمه رسمی آلمانی کمک بگیرید. علاوه بر این، یارانه دولت برای کارآموزان این دوره بین 620 تا 1080 یورو در ماه بسته به سال آموزش است

لوله کشی آلمانی Ausbildung

دوره Ausbildung Klempner یک دوره آموزشی با عنوان Hauptschulabschluss در مدارس است. مانند همیشه، سوالات در هر دوره آلمانی Ausbildung شامل کار عملی در یک شرکت آلمانی و درس های تئوری در یک مدرسه حرفه ای است که 3.5 سال طول می کشد. یکی از مزایای این دوره این است که هر متقاضی به اندازه کافی دانش اولیه در مورد شغل کسب می کند تا از آن کسب درآمد کند.

 وضعیت مهاجرت به آلمان با لوله کشی Ausbildung

•شرط سنی: برای ورود به دوره آلمانی Ausbildung باید حداقل 18 و حداقل 25 سال داشته باشید.

•مقرون به صرفه بودن: برای دریافت ویزای آلمان و شرکت در دوره Plumbing Ausbildung، باید مدرکی مبنی بر توانایی خود برای پوشش هزینه های خود به مبلغ 10356 یورو ارائه دهید.

•سطح مهارت زبان آلمانی: حداقل سطح مدرک زبان آلمانی برای متقاضیان خارجی B2 است. مدارک تحصیلی: حداقل مدارک مورد نیاز برای این دوره شامل دیپلم یا گواهینامه Abitur یا مدرک حرفه ای ترجمه شده به آلمانی است.

•طول دوره: طول دوره لوله کشی Ausbildung در آلمان از ابتدای ترم اول نصف است. Cover letter: Cover Letter یا Cover Letter (به آلمانی: Anschreiben)، نامه ای است که انگیزه و شرایط متقاضی را برای شرکت در Ausbildung نشان می دهد.

•رزومه کاری (CV): رزومه کاری متقاضیان برای پذیرش در این دوره Ausbildung شامل تمام فعالیت های مرتبطی است که در گذشته داشته اند یا مهارت هایی که در زمینه لوله کشی و تاسیسات دارند.

وظایف تکنسین لوله کشی در آلمان در یک نگاه

لوله کش ها مسئولیتی در قبال تخلیه، رفع انسداد و تمیز کردن ندارند. اینها وظایف کسانی است که به عنوان نصاب وسایل گرمایشی و بهداشتی شناخته می شوند. مهمترین وظیفه یک لوله کش برای کار در آلمان تولید و مونتاژ لوله در نمای بیرونی ساختمان ها می باشد. کاری که یک شاگرد لوله کشی می تواند بعد از Ausbildung انجام دهد معمولاً شامل خم کردن، لحیم کاری، برش، پانچ کردن و نصب شبکه های لوله کشی است. با این حال، مهمترین وظیفه یک تکنسین لوله کشی در آلمان این است:

•نصب لوله های زهکشی

•پوشش سقف، بالکن و نما

•نصب ورق و پوشش های فلزی برای لوله ها

•عایق لوله

طراحی و اجرای کلکتورهای خورشیدی

•سیستم حفاظت در برابر صاعقه

•نصب سیستم تهویه مطبوع

درآمد لوله کش در آلمان

افرادی که در دوره Plumbing Ausbildung شرکت کرده اند، پس از پایان این دوره می توانند در بازار کار آلمان مشغول به کار و کسب درآمد شوند. البته هر از چند گاهی نیز بیشتر به صورت هزینه های پشتیبان تحصیلی و نه مبلغ مشخصی پرداخت می شود. در واقع، دوره Ausbildung برای نوجوانانی مناسب است که می خواهند کار عملی را یاد بگیرند و وارد بازار کار شوند. در ادامه درآمد لوله کش ها، یک لوله کش معمولی و یک لوله کش حرفه ای در دوره Ausbildung را به صورت جدول مقایسه می کنیم.

درآمد لوله کش در طول دوره آسبیلدونگ

حقوقی که یک کارآموز در طول دوره لوله کشی Ausbildung دریافت می کند، طبق این جدول تقریباً نصف حقوقی است که پس از اتمام دوره دریافت می کند. حقوق دریافتی در دورهآوسبیلدونگ: سال اول 620 تا 900 یورو، سال دوم 732 تا 1000 یورو، سال سوم 837 تا 1080 یورو

درآمد یک لوله کش معمولی در آلمان

حقوق دریافتی توسط یک لوله کش پس از پایان Ausbildung حداقل دریافت می شود، زمانی که 2050 یورو شروع می شود افزایش حقوق سالانه از 50 به 100 یورو 2500 یورو از سال چهارم حداقل درآمد سالانه 39.271 یورو متوسط نرخ دستمزد در ساعت 26.00 یورو متوسط پاداش در طول سال 1.814 یورو

درآمد یک لوله کش حرفه ای در آلمان

حداکثر حقوق یک تکنسین حرفه ای یا لوله کش در بازار کار آلمان درآمد روزانه یک تکنسین حرفه ای 140 یورو درآمد ،ماهانه 4000 یورو ودرآمد سالانه 66240 یورو

توجه: مهم است که بدانید لوله کش های سطح ابتدایی 1-3 سال وتکنسین های ارشد 8 سال یا بیشتر تجربه دارند.

دوره لوله کشی آلمانیآوسبیلدونگ

دوره های آموزشی Plumbing Ausbildung در آلمان معمولاً از 1 آگوست یا 1 سپتامبر هر سال شروع می شود. البته امکان شروع دوره های تحصیلی در زمان های دیگر نیز وجود دارد که باید جداگانه با شرکت آموزشی مطرح شود. همچنین تفکیک 3 سال اول دوره به شرح زیر است:

قسمت اول: آزمون های عملی و تئوری قبل از پایان سال دوم تحصیل

بخش دوم: آزمون های عملی و تئوری در پایان دوره آموزشی

درس های تئوری

دوره های کارآموزی لوله کشی معمولاً شامل طیف خاصی از دروس تئوری است که متقاضیان ملزم به گذراندن آنها هستند که برخی از آنها عبارتند از:

سازمان شرکت های آموزشی، حرفه آموزی و استخدام و قانون قراردادهای دسته جمعی

•حفاظت از ایمنی و سلامت در محل کار

حفاظت از محیط زیست و پایداری

دنیای کار دیجیتال

ارتباطات عملیاتی و فنی

ارتباط مشتری مدار

برنامه ریزی و آماده سازی گردش کار

درس های عملی

متقاضیان دوره Ausbildung باید به طور کامل در کارگاه های عملی ارزیابی شوند. برخی از دوره های عملی شامل موارد زیر است:

اقدامات تضمین کیفیت را انجام دهیدپ

ویرایش دستی و ماشینی

اضافه کردن قطعات و اجزای کار

نصب قطعات الکتریکی

طراحی و ساخت قالب

ساخت و نصب سیستم های تهویه

حمل و نقل قطعات و مجموعه ها

نصب کلکتورهای انرژی

•افزودن امکانات ماهیگیری (پیوست کردن امکانات ماهیگیری(

•سیستم حفاظت در برابر صاعقه (تخلیه برای حفاظت در برابر صاعقه خارجی(

داربست کار

سیستم های حفاظتی را نصب کنید